‫ تحول دیجیتال در صنعت تولید

آیا شما آماده تغییر شکل دیجیتال هستید؟

 

تحول دیجیتال یا صنعت 4.0 در صنعت تولید منجر به تغییرات گسترده در تمام زمینه های ایجاد ارزش می شود ، در نتیجه فرآیندهای تولید کارآمد تر ، مشتری محوری قوی تر و مدل های جدید بازاریابی و تجاری ایجاد می شود. یا به عبارت دیگر در کارایی ، چابکی و نوآوری.

دیجیتالی سازی فرصت های برجسته‌ای برای شرکت های صنعتی آلمان ایجاد می کند که مشتاق محافظت از رقابت پذیری خود در یک متن جهانی با استفاده از فرایندها و مدل های نوآورانه تجاری هستند.  با این حال ، IDC's Industry 4.0 بررسی‌های سالهای اخیر نشان داده است که بخش تولید آلمان در اجرای تحول دیجیتال عقب مانده است. با این حال برخی از شرکت های پیشگام در حال بررسی پیشرفت هایی هستند که در حال حاضر به آنها برتری بیشتری نسبت به رقبا می‌دهد:  به عنوان مثال ، Kaeser ، کمپرسور مبتنی بر شبکه "هوای فشرده به عنوان یک سرویس" ، شکل گرفته از تولید کننده محصول به ارائه دهنده خدمات، ارائه می‌دهد. به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی ، هنکل در حال اعزام ربات های خودآموز هوشمند است که فعالیت های بسته بندی مشترک را با کارمندان انجام می‌دهند.

Infneon در حال راه اندازی یکپارچه و ردیابی محصولات خود در طول زنجیره ارزش جهانی است، زیرا زنجیره های ارزش یکپارچه در صورت بروز خطا باعث سرعت بخشیدن به پاسخ ها می‌شوند، یادگیری سریعتر را فراهم می‌کنند و بنابراین کیفیت را بهبود می‌بخشند. مثال‌های بالا نشان می‌دهد که عصر دیجیتال مدت‌هاست که طلوع کرده است. سازمان ها باید از فرصت های شرکت های خود نهایت استفاده را ببرند. IDC پیش بینی می کند که تا سال 2019 ، 75٪ از شرکت های صنعتی در سراسر جهان چنین کاری را انجام دهند،  بنابراین سرعت پاسخ و بهره وری را 15٪ افزایش می‌دهد. یک چیز ساده این است که، هرچند ، Industry 4.0 را از دست دهید و رقبایتان شما را کنار می‌گذارند. با توجه به این زمینه، در آگوست 2016 IDC 200   شرکت را در صنعت تولید مورد بررسی قرار داد تا نظرات خود را در مورد تحول دیجیتال پیدا کند، پروژه های صنعت 4.0 را برنامه ریزی و اجرا کرده است و شرکت های صنعتی هنگام تحقق پروژه های خود باید به آنها توجه کنند.   این مقاله سفید دیدگاه‌های اصلی متخصصان و مدیران مصاحبه شده است و توصیه هایی در مورد چگونگی شرکت ها برای موفقیت در تحول دیجیتال ارائه می‌دهد.


تغییرات در صنعت آلمان: چشم انداز به واقعیت تبدیل می‌شود


بسیاری از بنگاه‌های صنعتی تحت فشار هستند تا اقدام کنند، هزینه ها را کاهش دهند، روند داخلی را بهبود بخشند و سودآوری را افزایش دهند. این چالش های مهم عملیاتی اغلب وقت کمی برای کار بر روی نوآوری ها می‌گذارد. با این حال ، این وضعیت باعث می‌شود انجام این کار ارزش بیشتری داشته باشد، زیرا تحول دیجیتال به بسیاری از این چالش ها رسیدگی می‌کند. در نتیجه، در مقایسه با سال 2014 تعداد متخصصان و مدیران مشغول صنعت 4.0 تقریباً دو برابر شده است.

در مقایسه با سال 2014 میزان تعامل با صنعت 4.0 به طور عملی دو برابر شده است.


شکل 1


با این حال، صنعت 4.0 هنوز از آگاهی گسترده در سطح بخش برخوردار نیست. در حالی که از هر ده مدیر IT هشت نفر به این موضوع می‌پردازند، در مهندسی، تولید و تدارکات، فقط 45٪ این کار را انجام می‌دهند. غالباً آنها از چالش های پیش رو بی اطلاع هستند و یا در ارزیابی آنها کوتاهی می‌کنند.  حتی اگر موضوع در همه بخشها به یک پیام بزرگ ارسال شود، تبدیل دیجیتال هنوز توسط بخشهای IT هدایت می‌شود. و اگرچه این به معنای بیکار بودن سایر بخش ها هنگام توسعه تجارت نیست، اما آنها هنوز از لحاظ دیجیتالی شدن وضعیت موافقت نمی‌کنند. با این وجود فناوری همچنان در فرآیند ایجاد ارزش نفوذ کرده و آن را هدایت می کند. بنابراین فناوری اطلاعات شرکتها نقشی اساسی در برنامه ریزی، آزمایش و اجرای ابتکارات صنعت 4.0 ایفا می‌کند. با این حال ، شایستگی های جدید ، دانش پیشرفته و پرسنل واجد شرایط باید در ابتدا ایجاد شود و بخش های IT هنوز به توسعه بیشتر نیاز دارند. غالباً ، تیم ها توانایی مقابله با چالش های صنعت 4.0 را ندارند. اگر چنین شود، تحول دیجیتال فرصتی منحصر به فرد برای توسعه شرکت های بزرگ ارائه می‌دهد.


افزایش سرعت اجرای پروژه های صنعت 4.0  علی رغم گشودگی برای تغییر شرکت ها


در سال های اخیر توجه به صنعت 4.0 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اما آیا واقعاً پروژه ها در سراسر هیئت مدیره مورد استفاده و اجرا قرار گرفته اند؟ امروزه اکثر شرکت‌های صنعتی هنوز در بلوکهای ابتدایی خود قرار دارند: 52٪ در حال برنامه ریزی یا اجرای آزمایشی پروژه های صنعت 4.0 هستند و بنابراین در حال حاضر پایه گذاری فعالیت‌های آینده را انجام می‌دهند. تعداد این شرکت‌ها در سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، با این حال ، تقریباً یک سوم صنعت آلمان بدون شک برای تغییر، با شرکت‌هایی که مایلند فعالیت‌های تجاری خود را با افزایش شبکه های دیگر فروشگاه، دستیابی به تداوم دیجیتال درزنجیره ارزش و از طریق محصولات نوآورانه، آماده است. با این وجود ، زندگی با پروژه های آزمایشی مانع بزرگی برای بسیاری از شرکت ها است. تعداد شرکتهای دارای پروژه صنعت 4.0 در حال انجام است، ثابت مانده است. درصورتی که صنعت 4.0 واقعاً از بین برود ، مفاهیم مهاجرت به سرعت مورد نیاز است. ساختارهایی که اغلب ایجاد شده اند و تمایل کمی برای ایجاد تغییر در راه عرضه گسترده دارند. شرکت ها باید بتوانند از دانش خارجی استفاده کنند تا بتوانند هرچه زودتر با پروژه های آزمایشی خود به کار خود ادامه دهند و بر اساس آن مقیاس بندی کنند.

شکل 2

 

شرکت ها به سختی می توانند پروژه های آزمایشی را به بهره برداری برسانند.
 
هرچند یک چیز واضح است: هر پروژه آزمایشی موارد عالی انتظارات در میان سازمانها در نهایت را برآورده نمی‌کند. در نهایت ، فن آوری ها و مفاهیم جدید باید زنده باشد و به دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. آنها نباید هدف نهایی دنبال کنند. به عنوان مثال، در هنكل بر روش "آزمون و خطا" تأكيد شده است. رهبران موفق باید سریع مقیاس بندی شوند و به همان سرعت متوقف شوند در صورتی که ثابت کردند به جایی نمی‌رسند. به طور كلی ، برای شركت‌های صنعتی اعمال می‌شود كه تنها افراد پررنگ و كاملاً آماده ریسك پذیری و كشف مسیرهای جدید ، از تحول دیجیتال برخوردار نخواهند شد.


شرکت‌های صنعتی باید حرکت بعدی را انجام دهند :  از شبکه و کنترل به سمت بهینه سازی


فقط از طریق کاربرد آن می‌توان چشم انداز Industry 4.0 را کشف کرد. موارد استفاده برنامه ریزی شده و اجرا شده نشان می دهد که فرآیندهای ضبط ، نظارت و کنترل ، ماشین آلات و محصولات در حال حاضر اهداف اصلی افزایش شبکه و دیجیتالی شدن هستند. بنابراین اجتناب از خطا در هنگام طراحی روشهای تولید جدید و محصولات به وضوح در اولویت است. این رویکرد کاملاً منطقی و منطبق با یک فرآیند معمول بلوغ است: شرکت‌ها در ابتدا کار فروشگاه را از طریق سنسور انجام می‌دهند، محرک ها و سیستم های فیزیکی سایبر.  در گام دوم، هدف آنها دستیابی به هدف شفافیت و کنترل فرآیندهای تولید آنها است. سرانجام، پتانسیل بهینه سازی و کسب درآمد از داده ها مورد بحث قرار گرفته است. همزمان، تعداد استفاده های برنامه ریزی شده، آزمایشی و اجرا شده موارد در طول سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین نتایج از روند بلوغ شناسایی شده و روحیه تغییر در مشاغل پشتیبانی می کنند. با این اوصاف، شرکت‌های صنعتی باید با تمرکز بیشتر بر روی بهینه سازی فرایندها، تولید محصولات سفارشی تر و پیشرفت مدل تجاری خود از طریق صنعت 4.0 تمرکز کنند. این جایی است که بالقوه در خارج از رقابت در یک رویکرد جسورانه مبتکرانه وجود دارد.

سازنده نیمه هادی Infneon یک مثال موفقیت آمیز برای بهینه سازی فرآیند ایجاد ارزش است. مولفه های شرکت میکروالکترونیک هستند در سایت های مختلفی تولید شده و شروع به کار در درسدن ، با حداکثر 1200مراحل جداگانه قبل از مونتاژ در مالزی و سنگاپور برای آزمایش ، بسته بندی و ارسال به مشتریان کردند. قابلیت ردیابی یکپارچه محصول برای اطمینان از شناسایی هر محصول در هر زمان در آن سایت‌ها، در حالی که اطلاعات در زمان واقعی است، اجرا می شود. مبادلات مربوط به مراحل تولید و فراتر از آن باعث کاهش چرخه های یادگیری در کل مراحل تولید تولیدکننده می‌شود. پیشرفت در بهره وری و عملکرد سریعتر حفظ می‌شوند.


افزایش محسوس موارد استفاده: اولویت همچنان بر روی نقشه برداری و نظارت بر فروشگاه است

شکل 3


تأمین کنندگان کارخانه مانند Kaeser یا Schaeffer نیز در حال استفاده از موارد استفاده Industry4.0 هستند. سازنده کمپرسور نه تنها "Compirations airas-a-Service" را ارائه می‌دهد، بلکه سناریوهای کاربردی پیش بینی نگهداری را نیز برای کمپرسورهای ثابت و متحرک آن توسعه می‌دهد. در سالهای اخیر، شفر چنین کرده است که سرمایه گذاری قابل توجهی در تحقیق و توسعه، تجهیز اجزای آن با حسگرها، محرک ها و دستگاه های کنترل، آنها را قادر به ضبط و داده های ارزشمند را پردازش کرد، به عنوان مثال در مورد وضعیت ماشین  و سرویس های اضافه کردن ارزش به آنها اضافه کرد. این موارد استفاده پتانسیل صنعت 4.0 را نشان می‌دهد. همه رقبا به دنبال افزایش سهم خود در بازار هستند، بنابراین بسیار سریع و اساسی ضروری است، زیرا سرعت اصلی این امر ضروری نیست. در ماه‌های آینده، تلاش بیشتری باید در جهت توسعه، آزمایش و مقیاس گذاری موارد استفاده شود ، زیرا همچنین بدیهی است که پیشرفت تکنولوژی به راه می‌افتد.  

فراخوانی افزایش تاری ارزش فرآیندهای ایجاد برای ادامه دیجیتال


صنعت 4.0 نه تنها شبکه فروشگاهی را بهبود می‌بخشد، بلکه بر تغییر شکل کل فرآیند زنجیره ارزش شرکت نیز تأثیر دارد. فرصت های عالی برای تشدید هماهنگی در طول زنجیره ارزش، ایجاد سریعترین تجربیات و در نهایت سریعتر پاسخگویی به خطاها یا نیازهای جدید مشتری ارائه شده اند. با این حال، دیجیتالی شدن در توسعه محصول چالش هایی نیز به همراه دارد وظیفه مهندسی ایجاد یک پایگاه داده استاندارد در تمام بخش ها است، بنابراین اساس انسجام و ثبات دیجیتال در بین زنجیره ارزشها را تشکیل می‌دهد. به ویژه با توجه به این واقعیت که سیستم ها و قالب های مختلف در خطوط توسعه مستقر مستقر می‌شوند، یا قطع شدن رسانه ها یک تکرار مکرر است. در دسترس بودن دیجیتالی کلیه اطلاعات، نقشه ها و برنامه های مربوطه برای مهندسی برای تسلط بر افزایش پیچیدگی محصول، پاسخ سریع به نیازهای جدید و کوتاه شدن زمان عرضه به بازار ضروری است. جالب اینجاست که به ویژه همکاران IT از این بابت قدردانی نمی‌کنند. ساختمان یک پایگاه داده استاندارد بزرگترین مشکل برای مهندسی  است، برای IT کوچکترین است. اما آیا همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات همه چیز را فکر می‌کنند؟ آنها تنوع و حجم داده های رو به رشد را بیشتر از همه بیشتر می‌دانند که صنعت 4.0 به چالش کشیده شده است. این نشان می‌دهد در حالی که فناوری اطلاعات هنوز بر روی علت مسئله تمرکز دارد، مهندسی در حال حاضر به فکر راه حل است.

حجم در حال رشد سریع: IT مشکل را شناسایی می‌کند، مهندسی آن را حل می‌کند.

شکل 4


 
پتانسیل عظیم: اطلاعات ، زمان و درآمد در اثر عدم هماهنگی از بین می‌رود.


نمودارهای زیر نشان می‌دهد که چرا در طول زنجیره ارزش اقدامات سختگیرانه ای لازم است:

  • در 55٪ شرکت‌ها زمان زیادی برای هماهنگی مراحل کار بخشها از بین می‌رود.
  • 44٪ بنگاه‌های اقتصادی به دلیل همکاری بین دپارتمانی ضعیف درآمد خود را از دست می‌دهند.
  • در 42٪ شرکت ها، اطلاعات در طول زنجیره ارزش از بین می‌رود.

دلایل مختلفی برای این جستجوی هشدار دهنده وجود دارد. با این حال، یک فاکتور مهم برای گسترش زنجیره ارزش در چندین سایت و گیاه ، اغلب شامل سطوح و سیستم های مختلف تکنولوژیکی است. آنها مانع مبادله از اطلاعات دیجیتال یکپارچه می‌شوند و در نتیجه همکاری بین بخشی موثر است. بزرگترین چالش‌ها در طول زنجیره ارزش تولیدکننده کالاهای مصرفی Henkel که شامل  سیستم های مختلفی است که برخی از آنها اضافه کاری را تکامل داده اند و نیاز به همگرایی دارد.


خلاص شدن از شر سیلوها: 70٪ شرکت ها با هدف تسریع در تبادل اطلاعات در طول زنجیره ارزش هستند.

زمان آن فرا رسیده است که بنگاه ها وارد عمل شوند. تصویر زیر نیز به وضوح نشان داده شده است. نشان می‌دهد که به ندرت بخش ها به یک پایگاه داده سازگار دسترسی دارند. فقط 5٪ از شرکت‌های صنعتی مصاحبه شده در حال حاضر دارای یک پایگاه داده مرکزی هستند که می‌تواند توسط همه بخشها در فرآیند ایجاد ارزش استفاده شود. بنابراین تداوم دیجیتال هنوز یک راه طولانی در پیش دارد. با این وجود، اکثر شرکت ها مشتاقانه عمل می‌کنند و از شر سیلوهای موجود در دپارتمان خلاص می‌شوند. بخش‌هایی که به ویژه با تولید ارتباط نزدیک دارند باید به یک پایگاه داده سازگار دسترسی داشته باشد تا بازخورد سریعتر بین توسعه، تولید و بهره برداری یا تعمیر و نگهداری را فراهم کند. هدف این شرکت‌ها ارتقا تبادل اطلاعات بین بخش‌های مرتبط با تولید است.

شکل 5


 
بنابراین بسیاری از شرکت‌ها با بهبود تداوم دیجیتال در فرآیندهای نزدیک به تولید شروع می‌کنند و سپس، در مرحله دوم، فعالیتهای خود را گسترش می‌دهند تا شامل زمینه های مرتبط مانند طراحی یا بازاریابی شوند. این روش ساخت از آنجا که بیشترین پتانسیل به ویژه در همکاری نزدیک و مهندسی بیشتر بین مهندسی و تولید نهفته است. به عنوان مثال، اطلاعات در اثر فرسودگی یا رد کردن، می‌توان سریعتر به سمت تولید بازگردد و در محصولات آینده لحاظ شود. گام سوم و نهایی فراتر از محدودیت‌های شرکت است: تحقق تداوم دیجیتال با کل سیستم اقتصادی شرکا ، مشتریان و تامین کنندگان. این چالش منظره منظم یکدست سیستم است که راه استاندارد سازی و تبادل داده را پایدار نگه می‌دارد. ساخت یک داده استاندارد سیستم عامل دقیقاً به این چالش می‌پردازد. با این حال، یک راه حل اصلی همیشه در هر شرایطی انتخاب مناسب نیست. این امر به ویژه در مواردی که زمان کم و بسیار کوتاه است و اجازه مهاجرت را نمی‌دهد، صادق است. تمرکز بر روی قابلیت همکاری سیستم های اصلی ممکن است یک روند منطقی باشد. در همان زمان، تعداد زیادی از شرکت های صنعتی به عنوان بخشی از ابتکارات خود در صنعت 4.0 ، مدل های ابر سازگار را انتخاب می‌کنند، به ویژه هنگامی که تمرکز بر روی اجرای سریع و آسان پروژه ها است.


تداوم دیجیتال برای افزایش قدرت و چابکی


تبادل اطلاعات بین سیستم ها و در دسترس بودن دیجیتال از اسناد از عوامل مهم موفقیت در تحول دیجیتال هستند. به عنوان مثال، تولید کننده کمپرسور Kaeser ، تصمیم گرفت که بدون کاغذ کارخانه را تحقق بخشد. در آینده، طرح های مونتاژ بصورت دیجیتالی و به صورت سه بعدی تجسم در دستگاه های ثابت یا متحرک در دسترس خواهد بود.  یک رابط ماشین استاندارد -به عنوان مثال، ماشین آلات و ابزار اندازه گیری متصل به یک سیستم استاندارد - بخشی از بسته است. مزایای تداوم دیجیتال لژیون است. از هر دو نفر مصاحبه شونده انتظار می‌رود استفاده بهینه از تولید و افزایش کارآیی در فرآیند تولید آنها افزایش یابد.  در عین حال ، 48٪ از مصاحبه شوندگان که همکاری بین بخشی با بهبود اجتناب از خرابی رسانه ها و کاهش اطلاعات، محرمانه هستند.  سرانجام ، هماهنگی نزدیکتر در روند ایجاد ارزش ، شرکت ها را قادر می‌سازد تا چابک تر به نیازهای جدید پاسخ دهند و بنابراین سریعتر به مشتریان خدمات ارائه دهند. بنابراین واضح است که فشار به جلو با تداوم دیجیتال برای شرکت ارزشمند است و برای تحقق یک کارخانه هوشمند بسیار مهمتر می‌شود.
از هر دو مصاحبه شونده به لطف تبادل اطلاعات بیشتر ، انتظار بهره برداری از تولید را دارد.

شکل 6

 
مرحله بعدی: بهره برداری از موارد استفاده دیجیتال با موارد افزودنی و واقعیت مجازی


در دسترس بودن نقشه های دیجیتالی، برنامه ها و اطلاعات در زمان واقعی، امکانات جدیدی را برای کارمندان در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند. دستگاه های wearable و واقعیت افزوده و مجازی نقشی اساسی در این جنبه دارد.  عینک هوشمند و واقعیت افزوده برای مهندسین خدمات، ساعت‌های هوشمند که باعث ایجاد مکانیک خط تولید در مورد قسمت بعدی برای پردازش یا استفاده از واقعیت مجازی در طراحی، دیگر یک چشم انداز نیست، بلکه واقعیت امروز است.  مصاحبه شوندگان همچنین پتانسیل این فناوری ها را تشخیص می‌دهند : 55٪ انتظار دارند که با قرار دادن اطلاعات بر روی یک ماشین با واقعیت مجزا کار مهندسین خدمات را بسیار ساده کند. این موارد استفاده نوآورانه می تواند یک نقطه عطف در بهینه سازی فرآیند باشد و شرکت ها را از رقبا جدا کند بنابراین منطقی است که از هر سه شرکت صنعتی یکی در سه سال آینده استقرار دستگاه های پوشیدنی و AR / VR در محیط تولید و مهندسی را داشته باشد. این گام بعدی منطقی در تداوم دیجیتال است.


انتقال دیجیتال: عوامل موفقیت و بهترین روش ها


برخی از موانع باید در مسیر صنعت 4.0 مرتفع شوند. مصاحبه شوندگان فناوری اطلاعات، مهندسی و تولید نظرات مختلفی در مورد چالش ها دارند. IT از نظر هماهنگی بین سیستم ها و منابع مختلف داده ها، اصلی ترین مانع است. آنها باید به یکپارچه سازی فناوری عملکرد و فناوری اطلاعات (OT) برسند تا ماشین ها و سیستم های شبکه بتوانند داده ها را بارگیری کنند. مانع اصلی از نظر تولید، جدا شدن از ساختارها و فرایندهای مستقر است که اغلب از انعطاف پذیری و چابکی سرپیچی می‌کنند. تصمیم گیرندگان توسعه در مورد اجرای پروژه های نوآورانه به ویژه بدون هیچ گونه خدشه ای در عملیات متفاوت هستند.

امنیت ، پیچیدگی و سرمایه از عوامل اصلی موفقیت در پروژه های انتقال دیجیتال هستند.

Engineering

Production

IT

مدیریت پیچیدگی در حال ظهور

 

اطمینان از امنیت داده ها و حفاظت

 

ادغام منابع مختلف داده

 

اجرای مالی

 

 

فروپاشی ساختارها و رویه

های تاسیس شده

 

اطمینان از امنیت داده ها و محافظت

 

اجرای پروژه های بدون عملیات به خطر انداختن

 

اجرای مالی

 

مدیریت پیچیدگی ناشی

 

 

 

با این حال، سه جنبه وجود دارد که همه بخش ها به عنوان چالش های عمده در نظر می‌گیرند.  آنها در حال محافظت از امنیت و امنیت داده ها ، مدیریت پیچیدگی موجود و اجرای مالی هستند. دیجیتال موفق تحول عمدتاً به این بستگی دارد که آیا شرکت‌های صنعتی مدیریت می‌کنند تا راه حل‌هایی برای این چالش‌ها ایجاد کنند. بنابراین این جنبه ها باید به عنوان عوامل موفقیت استراتژیک در نظر گرفته شود و در مرحله اولیه برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد. سیستم های تولید ناکافی ایمن ، متوقف کننده نمایش بالقوه پروژه های صنعت 4.0 هستند. علاوه بر خسارات مالی، خطر عواقب قانونی یا تصویری مخدوش نیز به وجود می‌آید. توسعه مفهومی برای محافظت از داده های شرکتی آنها برای شرکت‌های صنعتی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. شرکت های تولیدی در حال حاضر با حوادث امنیتی ایجاد شده با دسترسی غیر مجاز دست و پنجه نرم می‌کنند، که با فرکانس هشدار دهنده اتفاق می‌افتد. نتایج نشان می‌دهد که نگرانی در مورد امنیت در رابطه با صنعت 4.0 فقط بخشی از "آنگست آلمانی"نیست. مجرمان سایبری به طور فزاینده ای صنعت های آسیب پذیر صنعتی را در هجوم رقمی سازی هدف قرار می‌دهند. بنابراین شرکت‌ها باید فوراً کار کنند که جنبه های امنیتی را برطرف کرده و از همان ابتدا آنها را در برنامه های خود بگنجایند. اجرای پروژه های صنعت 4.0 اقدامات امنیتی جامع را بیش از پیش ضروری می‌کند.

در حال حاضر تعدادی از حوادث امنیتی نگران کننده به دلیل دسترسی غیرمجاز رخ داده است.

شکل 7

 
علاوه بر اطمینان از حفاظت و امنیت داده ها ، در دسترس بودن افراد واجد شرایط برای موفقیت صنعت 4.0،  است.  صرف نظر از فناوری اطلاعات، مهندسی یا تولید، دانش دیجیتال سازی در همه زمینه ها مورد نیاز است. صنعت 4.0 مهارت های جدیدی را از کارمندان می‌خواهد که باید از طریق دوره ها و آموزش های بیشتر پیشرفت کنند. در همان زمان، کارمندان جوان با پیشینه کاملاً متفاوت حرفه ای و تبحر فناوری اطلاعات بالا جلو آمدن بنابراین، شفر،  تامین کننده خودرو و صنعت اهمیت تعامل روان کارکنان با سال‌ها تجربه عملی در تولید و تعداد فزاینده ای از جوانان همکار دیجیتال بومی در حال پیوستن به شفر هستند. مهارت های جوان حرفه ای ضروری است: حدود یک سوم از مهارت ها با شرکت های مصاحبه شده پست جدیدی در رابطه با Industry 4.0 ایجاد کرده است. بنابراین در حال حاضر هیچ صحبتی از نبود شغلی وجود ندارد. کاملاً برعکس، نقش های شغلی جدید مانند Scientist داده ایجاد می‌شود. هرچند که یک چیز واضح است، دیجیتالی شدن به "جنگ استعدادها" دامن می‌زند.

زمان بالا: خطوط سازمانی و مالی شرکتهای fx

علاوه بر فناوری مناسب، شرکت‌ها همچنین باید اقدامات سازمانی درست را اتخاذ کنند تا با موفقیت مسیر خود را برای صنعت 4.0 تعیین کنند. این امر ابتدا شامل دفاع از مسئولیت ها و تعیین تکالیف است. به عنوان مثال در شفر، پست مدیر ارشد دیجیتال (CDO) در سال 2015 با مسئولیت استراتژی دیجیتالی سازی شرکت، ایجاد شد. این شرکت مجموعه اقدامات برای توسعه دیجیتال در یک دستورالعمل دیجیتال ارائه می‌دهد.  هنکل همچنین یک کارگروه دیجیتال برای پرورش و توسعه دیجیتالی سازی ایجاد کرد. اکنون بیش از 50٪ شرکتهای صنعتی مدیران یا تیمهای اختصاصی صنعت 4.0 را منصوب کرده اند که نقشه راه را طراحی می‌کنند، پروژه ها را هماهنگ می‌کنند ، و به عنوان نقطه تماس با بخشها عمل می‌کنند تعداد آنها به وضوح در حال رشد است - نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است. بنابراین ، به طور فزاینده ای ، شرکت ها در حال شناسایی هستند که  نیاز به یک رویکرد بیش از حد آرشیو دارند. میزان موفقیت پروژه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد وقتی نمایندگانی از تمام بخشهای ارزش افزوده درگیر می‌شوند.

حدود یک سوم شرکت های صنعتی در سال گذشته شغل صنعت 4.0 ایجاد کردند.
 

شکل 8


در همان زمان، بودجه ها باید برای مدیران یا تیم های صنعت 4.0 طراحی شود تا پروژه های انتقال دیجیتال را پیش ببرند. تعداد بنگاه های اقتصادی با بودجه 4.0 به شدت در حال افزایش است. در حالی که فقط 23٪دو سال پیش مقرراتی انجام شده است، امسال بیش از دو سوم متصدیان کارخانه این کار را انجام می‌دهند.یک افزایش مهم نیز برای تأمین کنندگان کارخانه قابل شناسایی است. بنابراین، واضح است که شرکت ها نه تنها رویکرد تکنولوژیکی به صنعت 4.0 را اتخاذ می‌کنند، بلکه همچنین پارامترهای سازمانی و مالی بیان می‌کند. هوای تغییر بیش از هر زمان دیگری محسوس است.

بودجه های برنامه ریزی شده صنعت 4.0 توسط اپراتورهای کارخانه در مقایسه با سال 2014 سه برابر شده است.

شکل 9


 
بخشها و فناوری اطلاعات: تحول فقط به طور همزمان انجام می‌شود


صنعت 4.0 خواستار هماهنگی و همکاری بسیار نزدیکتر در روند ایجاد ارزش است. بنگاه‌های اقتصادی کمی وجود خواهند داشت که نیازی به انجام کاری در این زمینه ندارند. سه متخصص، چگونگی بهترین موارد زیر را توصیف می‌کنند. این اقدامات به بهبود هماهنگی بین بخشی کمک می‌کند. بهترین روش ها ایده های خوبی در مورد چگونگی تقویت همکاری بین IT و بخش ها ارائه می دهند. فعالیت ها باید پیرامون یک مبادله منظم از ایده ها باشد که به طور فعال پرورش یافته و در سازمان مستقر است. و این فقط مربوط به دفاع از فرایندها و کارهای مختلف نیست. بنگاه های اقتصادی باید از طریق علاقه مندی کارمندان فناوری اطلاعات ، تولید یا مهندسی برای بحث در مورد موضوعات در یک سطح مساوی و توسعه پروژه های آزمایشی ، مشارکت طرفین علاقه مند در مراکز صلاحیت صنعت 4.0 را برای انتقال موضوعات دیجیتالی به سطح بعدی ارتقا دهند.فرهنگ خطای باز جنبه بسیار مهمی است. یک چیز هست آن هم این که ، همه بخش ها باید اگر آنها بخواهند در بالای وظایف آینده خود باقی بمانند، تلاش بیشتری می کنند. این تنها راه موفقیت در تحول است.

نتیجه گیری


تحول دیجیتال بر هر صنعتی در آلمان تأثیر می‌گذارد. بخش تولید برای مدت طولانی خود را از این روند تغییر دور نگه داشته است. با این وجود، یک تغییر در صنعت وجود دارد و آن را از رخوت و سستی خود احیا می‌کند. و زمان آن فرا رسیده است که به زمین های گمشده برسیم.  روشن است که بنگاه های اقتصادی باید اکنون در صورت موفقیت در آینده اقدام کنند و از رقابت گرایان بالاتر نباشند.  سال گذشته تعداد فزاینده ای از شرکت های پیشگام نشان دادند که صنعت 4.0 چه کاری می‌تواند انجام دهد. با این حال فرآیند تحول حتی برای آنها انجام نشده است. هزینه های پایین تر تولید، مشتری مداری بهتر و سطح بالاتر اتوماسیون، تلاش های دیجیتالی سازی آنها را به دنبال دارد. پویایی نوآوری با سرعت بالا انجام می‌شود . صنعت 4.0 نه تنها منجر به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با شبکه هوشمند می‌شود، بلکه همکاری اساسی را در کل فرآیند ایجاد ارزش تغییر می‌دهد. پتانسیل زیادی برای بهینه سازی وجود دارد: اطلاعات در امتداد زنجیره ارزش در حدود 50٪ از شرکت‌ها از دست می‌روند. بنابراین تحقق تداوم دیجیتال به طور قابل توجهی بر اهداف بازار و درآمد موثر است. با وجود خلق و خوی محسوس تغییر، نباید خطرات احتمالی را نادیده گرفت. این به ویژه در مورد موضوع حفاظت و امنیت داده ها است. دیجیتالی سازی باید با مفاهیم پیشرفته امنیتی جفت شود. ماه ها و سال های آینده تغییرات و شانس مهیجی را برای بنگاه های صنعتی به همراه خواهد داشت. با این حال، در میان همه فن آوری های جدید، فرآیندها و مدل های تجاری، از یک عامل اساسی نباید غافل شد: عامل انسان.  با این حال، صنعت 4.0 در حال حاضر قاتل شغل نیست. با این وجود، درگیر کردن کارمندان در این فرایند تغییر حداقل به اندازه اجرای تکنولوژیک صنعت 4.0 چالش برانگیز خواهند بود.

توصیه ها
1.    تنظیم دوره سازمانی خود را برایIndustry 4.0. مسئولیت ها را تعریف کنید و از تیم های صلاحیت صنعت 4.0 بین رشته ای تشکیل دهید. مبادله بین بخشی نه تنها منطقی است از نقطه نظر خلاق، بلکه باعث ارتقا پیاده سازی پذیرش دپارتمان پروژه نهایی می‌شود.
2.    دنبال نکردن دیجیتال سازی را به خودی خود. تعداد فعالیت‌های شرکت خود را در صنعت که 4.0 ارزش افزوده ایجاد می‌کند، تعریف کنید. این هدف دستیابی بهتر به اهداف شرکت از طریق فناوری ها و فرآیندهای مبتکرانه است.  پرورش دادن، پروردن و پروژه های این مناطق را تشویق کنید: از کوچک شروع کنید، سریع و بزرگ فکر کنید.
3.    از بین بردن سیلوهای داده را در بخش‌ها. حجم داده ها و تنوع به سرعت در نتیجه صنعت 4.0 افزایش می‌یابد. همکاری یکپارچه مبتنی بر اطلاعات و اسناد دیجیتالی بنابراین بسیار مهم تر خواهد بود. دستیابی به دیجیتال از این رو تداوم ضروری است که هماهنگی فرآیند خلاقیت با ارزش را به سطح بعدی برسانید.
4.    نشان دادن راه به کارمندان خود. دوره ها و آموزش بیشتر برای کارمندان برای حفظ جامعه تولیدی در یک موقعیت رقابتی ضروری است. بنابراین با اقدامات توسعه یافته هدفمند، نحوه شناخت را در نیروی کار تشویق کنند. همچنین فرایند مبادله بین لیگ های جوان و قدیمی برای بهره گیری از تجربیات مختلف تشویق کنند.
5.    ایجاد تعادل بین نوآوری و امنیت. از جوایز خطرات لذت ببرید. اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت داده ها در پروژه های صنعت 4.0 از اول انجام دهید. در نظر گرفتن مفاهیمی مانند Security by Design ، استفاده از لیست سفید یا محاسبات معتبر خطرات احتمالی را افزایش می‌دهد.

روش ها


این مقاله سفید بر اساس نظرسنجی از 200 شرکت بخش تولید در آگوست 2016 در آلمان است. جلساتی با کارشناسان صنعتی شرکت نیز انجام شد. نمونه تصادفی نظر سنجی به صورت به شرح زیر است:
 

شکل 10

شکل 11

منبع: przemysl-40.pl

ترجمه: ثمین مهراسبی

 


نوشته

امتیاز

امتیاز شما
تعداد امتیازها: 0

بایگانی