مدرس: دکتر سینا خانیپور روشن
شرح کارگاه
صنعت خرده فروشی (Retail) با مشکلات فراوانی مواجه است. حتی پیش از شروع ویروس کرونا نیز، فروشگاههای فیزیکی به سختی در تلاش برای دوام فعالیتهای خود بودند؛ اما یکی بعد از دیگری بسته میشدند. شیوع ویروس کرونا فرآیند انتقال به دنیای مجازی و خرید و فروش آنلاین را تسریع نمود و صنعت پنج تریلیون دلاری خرده فروشی را وادار به پوستاندازی کرد. کسبوکارها برای جلوگیری از ورشکستگی، ظرف یک سال به اهداف 5 و 10 ساله خود برای گسترش خرید و فروش آنلاین (e-Commerce) دست یافتند. استفاده از فناوریهای جدید، به شکلی موجب بروز تغییر در رفتار مشتری، ساختار سازمانی شرکتها و فرآیندهای عملیاتی فروشندهها شد که حتی بعد از پایان پاندمی نیز، این موارد به شکل گذشته خود باز نخواهد گشت. در این وبینار روند تغییرات مذکور در حوزه فناوریهای تاثیرگذار و فرصتهای موجود را بررسی خواهیم کرد.