‫ تحول دیجیتالی مد: اکنون یا هرگز

برخی از شرکت های پوشاک ، مد و کالاهای لوکس از بحران فعلی جان سالم به در نمی برند. دیگران در موقعیت بهتری برای آینده ظاهر می شوند. بیشتر به قابلیت های دیجیتالی و تحلیلی آنها بستگی دارد.


بیماری همه گیر COVID-19 همزمان یک بحران بهداشتی بی سابقه و یک شوک اقتصادی جهانی است. در میان همه گیری بیماری ، صنعت پوشاک ، مد و اقلام تجملاتی (AF&L) به سرعت برای رفع نیازهای فوری بهداشت عمومی حرکت کرده است. به عنوان مثال اقداماتی مانند تعطیلی فروشگاه ها ، تولید موارد بسیار مورد نیاز مانند ماسک صورت و ضد عفونی کننده دست و کمک های مالی به سازمان های بهداشتی و اجتماعی را انجام داده است. در همان زمان ، شرکت های AF&L با تبعات تجاری ناشی از COVID-19 ، از جمله از دست دادن شغل گسترده در صنعتی که معیشت میلیون ها نفر در سراسر جهان را تأمین می کند ، دست و پنجه نرم می کنند.
اگرچه هیچ کس در صنعت شدت این بحران را پیش بینی نکرده است، اما برخی از شرکت های مد تجهیزات پیشرفته ای نسبت به سایرین دارند که بیشترین دلیل آن دانش دیجیتال است. در این مقاله ، ما تأثیر COVID-19 را در صنعت AF&L تا به امروز بررسی می کنیم. سپس مجموعه اقداماتی را پیشنهاد می دهیم كه شركت های AF&L می توانند برای ایجاد قابلیت های دیجیتال و تجزیه و تحلیل خود انجام دهند این اقدام تنها برای اطمینان از تداوم تجارت و به حداقل رساندن ضعف COVID-19 نیست ، بلكه برای مقابله با بحران در موقعیتی شدیدتر نیز هست.

 

*  شکاف دیجیتالی عمیق تر
نظرسنجی های مربوط به احساسات مصرف کننده ، که در ماه آوریل انجام شد ، نشان می دهد که قصد خرید 70 تا 80 درصد به صورت آفلاین و 30 تا 40 درصد به صورت آنلاین در اروپا و آمریکای شمالی ، حتی در کشورهایی که هنوز در محاصره کامل نیستند، کاهش یافته است. تجارت الکترونیکی به وضوح کاهش فروش در فروشگاه ها را جبران نمی کند. با این حال ، فروشگاه ها بسته شده اند و این راه نجاتی حیاتی برای مارک های مد بوده است که طول دوره نقاهت و پس از آن حیاتی خواهد بود. در چین ، بازگشت ترافیک آفلاین به تدریج انجام شده است به طوریکه 74 درصد از مصرف کنندگان چینی اظهار داشتند که در طی دو هفته پس از بازگشایی فروشگاه ها از رفتن به مراکز خرید اجتناب کرده اند . این نشان می دهد که برخی از درصد فروش آفلاین می تواند به طور دائم به تجارت الکترونیکی مهاجرت کند.
دیجیتال نه تنها یک کانال فروش به طور فزاینده مهمی است بلکه می تواند به شرکت ها کمک کند ساختارهای هزینه را متناسب کرده و هر مرحله از زنجیره ارزش را بهتر، سریعتر و ارزان تر کنند. به عنوان مثال ، دیجیتال سازی می تواند گزینه های جدید تدارکات و فروش را فعال کند (مانند کلیک و جمع آوری و انتقال نیرو) ، به روش های ابتکاری جذب مشتری دامن می زند و به پیش بینی و مدیریت موجودی کالا برای ایجاد یک زنجیره تأمین با مقاومت بیشتر کمک می کند. عامل اصلی همه اینها داده ها خواهد بود  شفافیت ، حاکمیت و صحت آنها هرگز از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده اند.
این‌ها همه شکاف دیجیتالی عمیق تر را نشان می دهد. حتی قبل از بحران ، شرکت هایی که از نظر دیجیتالی و تحلیلی بالغ بودند ، از رقبایی که توانایی های دیجیتالی و تحلیلی قوی ایجاد نکرده بودند ، عملکرد بهتری داشتند (شکل 1).

 بحران COVID-19 تنها فاصله بین رهبران صنعت و افراد کند وعقب مانده را افزایش داده است. برای رهبرانی که توانایی و تمایل به سرمایه گذاری دارند ، همه گیری به وضوح تسریع کننده بوده است. همانطور که اخیراً یکی از مدیران ارشد یکی از بازیکنان برجسته پوشاک اعلام کرد ، "ما طی دو ماه دو سال تحول دیجیتال انجام داده ایم." بنابراین ، برای مدیران بخش AF&L و همه زیرمجموعه های مرتبط (مانند محصولات زیبایی و کالاهای ورزشی) ، ضرورت واضح است: دیجیتال و تجزیه و تحلیل را به عنصر اصلی استراتژی شرکت خود تبدیل کنید.
تعدادی از گرایش ها در جهان پس از COVID-19  "زندگی عادی و طبیعی بعدی"  می تواند دیجیتال و تجزیه و تحلیل ها را حتی مهم تر بازی کند. فاصله فیزیکی می تواند ادامه داشته باشد ، مشتریانی که کمتر به فروشگاه های مراجعه می کنند ، و یک اقتصاد بدون تماس می تواند تجارت الکترونیکی و اتوماسیون را به سطح جدیدی برساند.
پیامدهای این روند برای هر شرکت متفاوت خواهد بود ، بسته به نقطه شروع دیجیتال و جهت گیری استراتژیک آن. رهبران دیجیتال و تجزیه و تحلیل (شرکت هایی که در آنها فروش آنلاین 30 تا 40 درصد از کل فروش را تشکیل می دهند ، بخشهایی از زنجیره ارزش به طور قابل توجهی دیجیتالی شده و کانالهای آنلاین و آفلاین تا حدی یکپارچه هستند) امروزه از یک مزیت برخوردار هستند اما اگر با سرعت پیش نروند، بازیکنان دیگر تحول خود را تسریع می کنند و به موقعیت بهتری دست پیدا میکنند
 

از طرف دیگر ، شرکت هایی که عقب هستند (شرکت هایی که کمتر از 20 درصد از کل فروش از کانال آنلاین انجام می شود ، سطح دیجیتالی شدن پایین در زنجیره ارزش ، و مدل های عملیاتی آنلاین و آفلاین) می توانند در جهت انجام اقدامی برای دیجیتال و تجزیه و تحلیل از استراتژی "همه در اینجا" پیروی کنند همچنین با سرمایه گذاری های کمتری که قبلاً عامل محدود کننده بسیاری از مارک ها بود ، سهم بازار را بدست آورند.
همانطور که گفته شد ، دیجیتال سازی نوعی دارو نیست شرکت ها باید سرمایه گذاری ها را به مناطقی هدایت کنند که بیشترین ارزش تجاری در آنها نهفته است که ممکن است این مناطق در فروش نباشد ، بلکه در سایر نقاط زنجیره که به همان اندازه مهم و ارزش هستند، باشد. شرکت ها باید از "روکش طلا" اجتناب کنند ، در عوض سریعترین راه حل دیجیتال مناسب برای دستیابی به هدف تجاری را هدف قرار دهند. سرانجام ، تعیین توالی ابتکارات، نقش مهمی در ایجاد هرچه بیشتر تأمین بودجه تحول دیجیتال یک شرکت خواهد داشت.
اکنون حرکت کنید: البته اولویت های فوری سلامتی و ایمنی کارمندان و مشتریان اولویت مطلق بوده و هست. تاکنون ، شرکتهای AF&L فروشگاهها را تعطیل کرده اند ، فرآیندهای جدید بهداشت و ایمنی را در انبارها و مراکز توزیع معرفی کرده و ابزارهای دیجیتالی را برای کار و همکاری از راه دور راه اندازی کرده اند.
اگرچه اوضاع همچنان نامشخص است و روزانه در حال تغییر و تحول است ، یک مجموعه روشنی شامل دیجیتال و تجزیه و تحلیل وجود دارد که بازیکنان AF&L باید اکنون برای ادامه کار ، جلوگیری از خسارات فروش و برنامه ریزی برای بازگشت ، آنها را اجرا کنند.
تعامل با مشتریان به روشی اصیل ایمیل ، استفاده از رسانه های اجتماعی و سایر کانال های دیجیتال شاهد افزایش چشمگیری در دوران بحران بوده اند (شکل 2). بنابراین مارک های AF&L باید به طور مکرر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند ، حتی اگر اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر خریدی نکنند. از کانال های دیجیتال برای راه اندازی ارتباطات واقعی و مبتنی بر هدف در مورد بهداشت، ایمنی، تداوم تجارت و ایجاد جامعه استفاده کنید. اگر تصمیم دارید مطالب مربوطه را به مصرف کنندگان ارسال کنید ، حتماً این کار را با لحنی مناسب و همدلانه انجام دهید (به عنوان مثال ، یک بازیکن جهانی پوشاک ورزشی اکنون درس های یوگا را در اینستاگرام ارائه می دهد).
خواه یک پیشنهاد شخصی باشد و یا اینکه از طریق یک متخصص شخصی، در ارتباط باشید ، بهترین مارک ها روابط مشتری را حتی در زمان تعطیل بودن فروشگاه ها حفظ می کنند. برقراری ارتباط با وفادارترین مشتریان نه تنها برند شما را در ذهن نگه می دارد بلکه به افزایش فروش نیز کمک می کند. در یک سیستم عامل تجارت الکترونیکی چینی، در اوج شیوع چین، حجم معاملات برای برنامه های کوچک تجاری با نام تجاری مد (برنامه های دارای مارک داخلی در رابط سیستم عامل) بیش از دو برابر افزایش یافته است.

 


عملیات آنلاین خود را اصلاح و مقیاس بندی کنید، ما انتظار داریم سهم آنلاین پوشاک و لباس در اروپا و آمریکای شمالی طی 6 تا 12 ماه آینده 20 تا 40 درصد افزایش یابد. در ماه آوریل ، بازدید از 100 وب سایت برتر مارک های مد در اروپا 45 درصد افزایش یافته است. برخی از بازیکنان بزرگتر حتی از شدت تبلیغات خود نیز کاسته اند تا بتوانند حجم سفارشات را کنترل کنند.
 

ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری بصورت آنلاین بسیار مهم است ، بنابراین منابع خود را دوباره تخصیص دهید و توجه مدیریت را از حالت آفلاین به آنلاین تغییر دهید. همچنین ، قابلیت ها را هم در تولید تقاضا و هم در برآورده سازی افزایش دهید (شکل 3). به دنبال از بین بردن نقاط اصطکاک در هر قسمت از سفر آنلاین مشتری باشید  به عنوان مثال ، با بهبود عملکرد جستجوی وب سایت خود و گسترش مجموعه آنلاین خود.
 برخی از خرده فروشان برای پشتیبانی از تحقق آنلاین یا کمک به مصرف کنندگان از طریق مراکز تماس دیجیتال ، پرسنل فروشگاه را از فروشگاه های بسته دوباره اعزام می کنند.

 


در حالی که اکثر بازیکنان AF&L در حال حاضر تجارت الکترونیکی دارند ، بعضی از آنها هنوز در این فضا حضور ندارند. شرکت های فاقد این برنامه می توانند طی 10 تا 15 هفته یک سیستم عامل آنلاین آنلاین راه اندازی کنند. یک خرده فروش تحت حمایت سهام خصوصی این کار را در مدت 13 هفته انجام داد (شکل 4).

 

 

*  اهرم های بازاریابی دیجیتال را به عنوان تقاضای تقدم، مقدم قرار دهید


در انتظار تغییر جهت فروش آنلاین ، بودجه بازاریابی خود را بیشتر به کانال های دیجیتال اختصاص دهید. "اتاق جنگ" خود را برای بازاریابی دیجیتال ایجاد و یا بهبود دهید و دید آن را در سازمان افزایش دهید به عنوان مثال، داشبورد عملکرد دیجیتال سطح C که نمای بین کانال تجارت الکترونیکی ، مدیریت ارتباط با مشتری و رسانه های اجتماعی را فراهم می کند را ایجاد کنید
بنابراین امکان شناسایی سریع فرصت های بهینه سازی یا رشد کارایی را فراهم می کند.
برای به دست آوردن ارزش از بخشهای جدید مصرف کننده و رفتارهایی که در بحران پدید آمده اند، مدلهای شبیه به خود را یاد بگیرید. فعالیت بازاریابی دیجیتال خود را به بهترین شکل در کلاس ارتقا دهید به عنوان مثال ، با افزودن تصاویر پیچیده به پست های رسانه های اجتماعی خود و انجام "گوش دادن به شبکه اجتماعی" برای اطلاع رسانی از توسعه خدمات و پیشنهادات جدید.
 


 

* برای مدیریت سهام از داده های داده ای  و ابزارهای تحلیلی پیشرفته استفاده کنید


ارزش موجودی اضافی مجموعه های بهار / تابستان 2020 حدود 140 تا 160 میلیارد یورو در سراسر جهان (بین 45 تا 60 میلیارد یورو فقط در اروپا) تخمین زده شده است که بیش از دو برابر سطح طبیعی این بخش است. پاکسازی این سهام اضافی ، هم برای اطمینان از نقدینگی و هم برای ایجاد فضای برای جمع آوری جدید ، به یک اولویت اصلی تبدیل خواهد شد.
در شرکت های با بهترین عملکرد ، "اتاق جنگ موجودی" با استفاده از داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل پیشرفته ، ابتدا سناریوهای تقاضای پویا، خاص مکانها (کانال ، کشور ، فروشگاه) و SKU را شبیه سازی می کند، سپس خطر موجودی موجود را ترکیب می کند و در ادامه تصمیم گیری میکنند. به عنوان مثال ، اتاق جنگ تصمیم می گیرد که آیا توزیع مجدد SKU ها ، انتقال موجودی به فصول آینده یا تسریع در علامت گذاری را انجام دهد (شکل 5). سرمایه گذاری های یک شرکت در توسعه ابزارهای تحلیلی پیشرفته برای هدایت مارکینگ در زمان بحران تقریباً بلافاصله نتیجه خواهد داد

 

* با استفاده از یک روش مبتنی بر صفر هزینه ها را بهینه کنید


با توجه به کاهش فروش مربوط به بحران ، کاهش هزینه ها برای اکثر شرکت ها یک ضرورت واضح است. با این حال ، کاهش تمام ردیف های بودجه در سراسر کشور خطرناک است. ما به جای آن روش بودجه ریزی صفر را پیشنهاد می کنیم.
دو دسته از پروژه ها را شناسایی کنید: پروژه های مهم مرتبط با اولویت های اصلی دیجیتال و تجزیه و تحلیل که باید طبق برنامه یا با سرعت کمی پایین تر (به عنوان مثال ساخت دریاچه داده جدید برای فعال کردن بازاریابی شخصی) و پروژه های اصلی که می توانند به تأخیر بیفتند (مانند آنهایی که پاسخ اضطراری را فعال نمی کنند). فقط پروژه هایی را که در آن دو دسته هستند ادامه دهید. تمامی پروژه های دیگر را متوقف کنید طیف وسیعی از اهرم های پس انداز مانند مذاکره مجدد فروشنده و حرکت تاکتیکی به ابر می تواند به طور چشمگیری در کاهش هزینه های عملیاتی شما کمک کند. اولویت ها و بودجه دیجیتال و تجزیه و تحلیل خود را بازنشانی کرده و آنها را با دنیای ویروس پس از کرونا تطبیق دهید.

 

 
* اقدام طبیعی بعدی را انجام دهید: اقدامات استراتژیک طولانی مدت


اگرچه در حال حاضر چارچوب های زمانی نامشخص است ، بازیکنان AF&L باید برنامه ریزی کنند که چگونه در آن رقابت می کنند و حتی ممکن است بر وضعیت طبیعی بعدی صنعت تأثیر بگذارند. عادات مصرف کننده ، تعاملات شرکت ها با مصرف کنندگان و تعداد و انواع نقاط تماس همه تغییر خواهد کرد. الزامات سرعت و انعطاف پذیری زنجیره تأمین همچنان افزایش می یابد. دیجیتال و تجزیه و تحلیل نقش مهمی در کمک به خروج نیرومندتر از بحران شرکت ها دارند.


* آرزویی بلند پروازانه تنظیم کنید و یک نقشه راه روشن تعریف کنید


تحول دیجیتال و تحلیلی معمولاً یک سفر 18 تا 24 ماهه است که به آرزوی بلند پروازانه ، یک برنامه مشخص و نقاط عطف مشخص نیاز دارد. در تجربه ما ، تحولات دیجیتال و تحلیلی موفق عناصر زیر را دارند:

  • پشتیبانی جدی (یا حتی حمایت مستقیم) از مدیر عامل در کل سفر.
  • یک رویکرد عملی که با درک مصرف کننده و محرکهای ایجاد ارزش شروع می شود. دیجیتال به خاطر دیجیتال نتیجه ای نخواهد داشت.
  • یک نقشه راه واضح و اولویت بندی ابتکارات ، ترکیبی از اقدامات کمک کننده به تنظیم توانمندی های سازمان با اجرای موارد استفاده که سریع به دست می آورند.
  • تمرکز بر دستیابی به حداقل محصول مناسب (MVP) طی دو تا سه ماه در یک جدول زمانی سریع که به شرکت اجازه می دهد ضمن تولید ارزش، تولید محصول را تکرار کند و از سرمایه گذاری های بزرگ جلوگیری کند
  • یک تیم مرکزی برای نظارت بر حفظ ارزش. این تیم همچنین با بررسی فرصت ها، تخصیص بودجه و هماهنگی اجرا، به ساختن نقشه راه کمک می کند تا اطمینان حاصل کند که تمام تلاش ها به جای تأثیرگذاری ثروت بر تأثیرات ملموس متمرکز است.
  • شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به خوبی تعریف شده برای اندازه گیری موفقیت.

اولین قدم در برنامه تحول باید تعریف اولویت های دیجیتال باشد ، که براساس مدل کسب و کار هر شرکت و نقطه شروع دیجیتال متفاوت خواهد بود. دیجیتال سازی فراتر از فروش آنلاین است. برای انتخاب و هم ترازی مناطق با ارزش کلیدی ، ممکن است نیاز به تشخیص سریع باشد
به طور معمول ، اولویت های دیجیتال و تجزیه و تحلیل را می توان با توجه به جایگاه آنها در زنجیره ارزش طبقه بندی کرد: تجربه مشتری (جلو) ، توزیع و عرضه زنجیره (وسط) ، و توسعه محصول و توابع پشتیبانی (پشت). شکل شماره 6 موارد استفاده با حداقل تأثیر را در هر یک از این سه زمینه نشان می دهد.

 

* یک تجربه عالی از همه کانال ارائه دهید


همه گیری کانال های دیجیتالی را به عنوان یکی از ضروریات بازیکنان AF&L افزایش داده است. بنابراین، با قرار دادن آن در مرکز مدل عملیاتی خود، از این فرصت استفاده کنید و به عرصه دیجیتال بروید: موتور ترافیک و تولید تعامل خود را به دیجیتال منتقل کنید و از کانال های دیجیتال استفاده کنید تا ترافیک فروشگاه را برانگیزد.
علاوه بر افزایش تلاش های فروش دیجیتال ، رد پای فروشگاه خود را بر این اساس پیکربندی کنید ، به عنوان مثال ، با کاهش حضور در مناطق "B" (بازارهایی با تراکم جمعیت کمتر و سودآوری کمتر در هر متر مربع) ، اختصاص فضای ذخیره سازی کمتر به دسته های محصول با نفوذ آنلاین بالا ، آزمایش با فرمت های نوآورانه (مانند پنجره های درایو یا فروشگاه های pop-up) و انجام هرگونه کارکرد همه کانال از جمله انواع پیچیده (مانند خرید آنلاین از فروشگاه در صورت موجود نبودن محصول در آن ، برای مشتریان آسان) و سپس آن را در 12 ساعت آینده از یک فروشگاه فیزیکی دیگر تحویل بگیرید. از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای متناسب سازی مجموعه در هر فروشگاه و ساده سازی و بهینه سازی مجموعه ها به طور کلی استفاده کنید.

 


تجزیه و تحلیل دیجیتال نه تنها می تواند باعث رشد سطح بالایی شود بلکه سرعت ، هزینه ، انعطاف پذیری و پایداری را در سراسر زنجیره تأمین به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

از نظر ما ، مدیریت کاملاً یکپارچه موجودی در فروشگاه ها و انبارها هسته اصلی هر فعالیت در همه کانال است. قابل مشاهده بودن موجودی (حتی اندکی که سهام به زودی وارد انبارها می شود) برای مشتریان در هر کانال قابل مشاهده است ، باعث افزایش فروش می شود.

 

* شرط بندی در شخصی سازی

شخصی سازی به چندین بازیگر صنعت کمک کرده است تا 20 تا 30 درصد افزایش در طول عمر مشتری را در بخشهای مشتری با اولویت بالا کسب کنند. در زیر بخشهایی با الگوی خرید پایدارتر و قابل پیش بینی مانند محصولات زیبایی حتی از ارزش بیشتری برخوردار است.
موارد استفاده برای شخصی سازی بیشتر متمرکز بر پیشنهادات شخصی ، تبلیغات شخصی و مزایا (مانند دسترسی به محصولات جدید) و کاهش هزینه های تولید عمومی ترافیک است. برای ادامه کار ، به عنوان مثال ، با جمع آوری و تجزیه و تحلیل تمام داده های موجود ، توانایی شخصی سازی را به اتاق جنگ دیجیتال خود اضافه کنید تا بینش دقیق مشتریان خود را ایجاد کنید.
براساس رفتار مشتری میکروکلسترهای قابل اجرا بسازید. به عنوان مثال ، بالاترین مصرف کننده را با انگیزه های ویژه مانند امتیاز وفاداری سه گانه برای خریدهای حداقل 1000 دلار ، فریب دهید ، مشتریانی را که تمایل به خرید در دسته هایی دارند که بیشترین میزان موجودی را دارید ، هدف قرار دهید و به مشتریان آنلاین کوپن بدهید تا یک بار از فروشگاه استفاده کنند. فروشگاه های فیزیکی دوباره بازگشایی می شوند.
موارد استفاده را بر اساس زمینه کسب و کار ، قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته و بخش های مشتری خود در اولویت قرار دهید. یک نقشه راه مورد استفاده اولویت بندی شده و یک برنامه سرمایه گذاری در فناوری ایجاد کنید. برای اطمینان از سازگاری در ارتباطات مشتری ، شخصی سازی را در همه کانال های تحویل ادغام کنید.

 

* برای مدیریت زنجیره تأمین ، از داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل استفاده کنید


تجزیه و تحلیل دیجیتال نه تنها می تواند باعث رشد سطح بالایی شود بلکه سرعت ، هزینه ، انعطاف پذیری و پایداری را در سراسر زنجیره تأمین به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، برخی از شرکتهای پیشرو از شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای ردیابی دقیقتر محصولات و کاهش دستکاری در بازاریابی فروشگاه استفاده می کنند. سرمایه گذاری های RFID شرکت ها معمولاً ساده سازی عملیات و بهبود سطح خدمات را به همراه دارد.
علاوه بر این ، خودکار سازی لجستیک از طریق طراحی انبار دیجیتال و مدیریت استثنا پیش بینی می تواند به طور قابل توجهی کارایی را افزایش دهد. این مزایا به صورت در دسترس بودن محصول بهتر و تحویل سریعتر ، ارزان تر و دقیق تر به مصرف کنندگان منتقل می شود. به عنوان مثال ، بازیکنان برجسته آنلاین از مدل هایی استفاده می کنند که با استفاده از هوش مصنوعی (AI) فروش محصولات خاص را در محله ها و شهرهای خاص پیش بینی می کنند و سپس مقدار انبار موجودی را در انبارهای اطراف ذخیره می کنند.

 

* توابع توسعه و پشتیبانی محصول را رقمی کنید

 

در طول بحران COVID-19 ، دیجیتالی شدن توسعه محصول ثابت شده است که یک مزیت رقابتی است. شرکت هایی که قبلاً از ابزارهای پیشرفته ای مانند طراحی محصول 3 بعدی ، نمونه گیری مجازی ، کتابخانه های مواد دیجیتال و برنامه ریزی های پشتیبانی شده از هوش مصنوعی استفاده می کردند ، در مقایسه با همتایان خود در شرایط بحرانی بهتر عمل کرده اند. طراحان و بازرگانان آنها می توانند سریعتر به روند بازار واکنش نشان دهند ، به طور قابل توجهی هزینه های نمونه و زمان ورود به بازار را کاهش می دهند و از راه دور در بین تیم ها همکاری می کنند. چندین هفته گذشته نشان داده است که انجام کارهای بیشتری در این زمینه ممکن است از آنچه در صنعت تصور می شد. در واقع ، همه گیری ممکن است پیش فرضهای تاریخی و تعصبات در برابر دیجیتالی شدن را در فرآیندهای اصلی تولید محصول شکسته باشد.
دیجیتالی سازی توابع پشتیبانی یکی دیگر از اهرم های اصلی برای بهبود کارایی است. با خودکار کردن کارهای تکراری در کارهای پشتیبان مانند خرید غیرمستقیم ، امور مالی ، حقوقی و منابع انسانی ، می توانید همزمان هزینه ها را کاهش داده و زمان و منابع را برای سرمایه گذاری مجدد در فعالیت های با ارزش تر آزاد کنید. شرکت هایی که فرآیندهای مالی خود را مانند جمع آوری مطالبات و سازش مالی خودکار کرده اند ، دریافته اند که ضمن تسخیر همکاری های چشمگیر ، چابکی و دقت این فرآیندها را نیز افزایش داده اند. از طریق اتوماسیون فرآیند رباتیک و سایر فناوری های پیشرفته ، دیجیتالی کردن تمام عملکردهای پشتیبانی را تسریع کنید.

 

* برای پشتیبانی از تحول شما ، قابلیت های داده و فناوری را ایجاد کنید


توانمندسازهای فنی نقشی اساسی در تقویت رشد دیجیتال و تجزیه و تحلیل دارند. از نظر ما ، سه اصل اصلی مهمترین هستند:

  • از زیرساخت های Cloud برای پایدار کردن مقیاس بندی و دسترسی به بهترین خدمات کلاس استفاده کنید ، به ویژه برای مواردی که از ویژگی های Cloud بهترین بهره را می برند (به عنوان مثال ، مصرف داده در سراسر جهان ، نیازهای ذخیره سازی و پردازش بسیار بالا).
  • از ابتدا به داده ها فکر کنید. پایه های داده های خالص را به عنوان بخشی از ابتکارات دیجیتالی و تجزیه و تحلیل ایجاد کنید به گونه ای که امکان مقیاس گذاری سریع و سازگاری رو به جلو را فراهم می کند. طراحی و ساخت حاکمیت داده های عملی با هدف کمک به اطمینان از گستردگی ، عمق و کیفیت داده ها ، بر توانایی ایجاد ارزش تجاری متمرکز است. یک فرهنگ داده و اخلاق قوی ایجاد کنید.
  • پشته فناوری خود را برای یکپارچه سازی و توسعه سریعتر ، با تقسیم برنامه ها به ریز سرویس ها و جدا کردن از طریق استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه ، طراحی کنید. برای ایجاد امکان اتوماسیون و کاهش زمان عرضه به بازار به جای چند ساعت ، از ابزارهای متحد DevOps استفاده کنید.

این فعال کننده ها نباید دلیل تأخیر باشند. بلکه آنها باید از همان جدول زمانی چالاک و سرعتهای ابتکاری اصلی پیروی کنند. اجرا باید عملیاتی باشد و به روشنی با تولید ارزش مرتبط باشد.

 

* جذب و حفظ استعدادهای برتر دیجیتال


پس از بحران ، شرکت های با ثبات اقتصادی ممکن است بتوانند استعدادهای درجه یک دیجیتال را جذب کنند ، از جمله مشخصات مورد تقاضا مانند متخصصان بازاریابی دیجیتال ، دانشمندان داده ، مهندسان داده ، طراحان تجربه کاربری و رابط کاربر و معماران نرم افزار و داده ها. حفظ این نوع کارمندان به شرکتهای AF&L نیاز دارد که با ابتکارهای متناسب در زمینه جذب ، رشد شغلی ، یادگیری و پیشرفت و مدیریت عملکرد به ویژه برای مهندسی و استعدادهای دیجیتال ، فرآیندهای جدید استعدادیابی را توسعه دهند ، همان کاری که بسیاری از بازیکنان مد از قبل برای طراحان و مدیران خلاق انجام می دهند .
علاوه بر این ، بازیکنان AF&L باید روشهای چابکی را برای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات و پروژه های دیجیتال و تجزیه و تحلیل انتخاب کنند. تکنیک های چابک شرکت ها را قادر می سازد MVP را به سرعت در بازار آزاد کرده و براساس بازخورد مصرف کننده به طور تکراری تصفیه کنند.
نمی توان انکار کرد که با همه گیری COVID-19 سال 2020 سال سختی است. برای برخی از شرکت های AF&L ، حتی بقا نیز ممکن است یک مشکل باشد. با این حال ، اگر آنها با همدلی رهبری کنند و اقدامات جسورانه ای در زمینه دیجیتال و تجزیه و تحلیل به ویژه در مورد تجارت الکترونیکی ، مدیریت سهام مبتنی بر داده و دیجیتال سازی عملکردهای اصلی انجام دهند ، ما معتقدیم که آنها نه تنها می توانند بحران را تحمل کنند بلکه باعث ایجاد مزیت رقابتی و تقویت تجارت آنها می شوند. برای یک کانال کامل ، دیجیتال محور بعدی طبیعی است.

منبع: www.mckinsey.com

ترجمه: فاطمه ندائی


نوشته

امتیاز

امتیاز شما
تعداد امتیازها: 1

بایگانی