‫ ShirinShahabi بلاگ

نوآوری دیجیتال انقلابی در مدل سنتی خرده فروشی ایجاد می کند.
علاوه بر تجارت الکترونیکی ، تعاملات دیجیتال بیش از نیمی از هر دلار خرج شده در فروشگاه های سنتی را تحت تأثیر قرار می دهد و انتظارات مشتری از شفافیت ، راحتی و ارتباط را افزایش می دهد.
چنین روندهای ترکیبی اصرار برای خرده فروشان را تشدید می کند. کسانی که شیفت دیجیتال را با موفقیت مدیریت می کنند ، بخشی از این کار را با استفاده از داده های آنلاین مشتری انجام می دهند تا فعالیت های اصلی خرده فروشی خود را ارتقا دهند و منابع جدیدی از درآمد رسانه ها را ایجاد کنند.
این نقاط تماس دیجیتال به خرده فروشان این امکان را می دهد که رفتار مشتری را از راه هایی درک کنند که هرگز در یک جهان سنتی امکان پذیر نبود..
خرده فروشانی که از داده های مشتری برای تغییر شکل خود استفاده می کنند ، موقعیت بهتری برای رشد و ایجاد رشد پایدار در فضای خرده فروشی دیجیتال جدید دارند.
راهنمایی درباره اینکه خرده فروشان چگونه می¬توانند ارزش بیشتری ایجاد کنند:
تحول دیجیتال برای اکثر خرده فروشان آنلاین مورد جدیدی نیست ، اما اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار است.
Deloitte برای درک بهتر نحوه استفاده خرده فروشان از داده های مشتری برای تعامل آنلاین مشتریان و ایجاد درآمد ، یک مطالعه تحول دیجیتال انجام داد:
برای محدود کردن تمرکز و آشکار کردن فرصت های خرده فروشان در سیستم عامل های دیجیتال ، این مطالعه شامل جذب مشتری و فعالیت های کاملاً آفلاین نیست،
دیلویت با بیش از 60 خرده فروش و کارشناسان تجارت الکترونیکی در ایالات متحده ، آسیا و اقیانوسیه (APAC) و اروپا ، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) مصاحبه کرد.
شرکت کنندگان در این مطالعه از طیف متنوعی از زمینه های خرده فروشی بودند و متفاوت ازنظر:

  • دسته بندی : از ملزومات روزمره گرفته تا خرده فروشی های تخصصی
  • مقیاس: از درآمد سالانه 100 میلیون دلار به درآمد سالانه 42 میلیارد دلار
  • چندکاناله بودن : در مقابل فقط دیجیتال

برای مقایسه قابلیت های داده خرده فروشان در مناطق مختلف و برجسته کردن چگونگی پیشرفت خرده فروشان ،دیلویت مقیاس بلوغ داده را با چهار سطح بلوغ مشخص ایجاد کرد - سطح 1
(نوزادی) ، سطح 2 (در حال توسعه) ، سطح 3 (بالغ) و سطح 4 (پیشرو).
علاوه بر دیدگاه خرده فروش ، دیلویت از 20 مصاحبه با ارائه دهندگان فن آوری ، تبلیغ کنندگان و آژانس های تبلیغاتی برای درک روند داده ها بر اکوسیستم کلی خرده فروشی انجام داده است.
بنابراین خرده فروشان در سفر تحول دیجیتال کجا هستند؟
 جای تعجب نیست که خرده فروشان در سراسر جهان در مراحل مختلف بلوغ قرار دارند.
  برخی از خرده فروشان برای دستیابی به ارزش از طریق تلاش های مبتکرانه مبتنی بر داده استفاده می کنند ، در حالی که دیگران هنوز در تلاشند تا پایه ها را تثبیت کنند و برای اولویت بندی داده ها نسبت به سرمایه گذاری های سرمایه رقیب تلاش می کنند..
از جمله ، محدودیت دید در کاری که همتایان انجام می دهند می تواند دید یک خرده فروش از قابلیت داده و تجزیه و تحلیل خود را تحریف کند. برای ارائه دیدگاه مشترک ، مقیاس بلوغ داده را برای کمک به شرکت کنندگان در مطالعه طیف مشخص ، تهیه کرد.
  سپس از نتایج این تجزیه و تحلیل برای ساخت ابزار تشخیصی استفاده شد تا به خرده فروشان کمک کند تا بلوغ داده های خود را ارزیابی کنند و بهترین مسیر را برای تحولات خود برنامه ریزی کنند.
چالشی برای خرده فروشان این است که چگونه بلوغ داده ها را بهبود بخشند.
مقیاس بلوغ داده ، زمینه مفیدی برای موقعیت فعلی خرده فروش نسبت به سازمانهای برتر در کلاس فراهم می کند ، اما این دانش به تنهایی نمی تواند به خرده فروشان نشان دهد که چگونه موقعیت فعلی خود را بهبود بخشند.
هدف این راهنما کمک به خرده فروشان برای درک و بیان فعالیتهای اصلی مورد نیاز برای بهبود استفاده از داده های مشتری در سازمان آنها است.

چارچوب فعال سازی داده ها
بر اساس مصاحبه ها و آموخته ها از خرده فروشان با عملکرد بالا ، Deloitte چارچوب فعال سازی داده ها را نشان داد که در زیر نشان داده شده است.
سه مرحله زیر برای تحول یک خرده فروش بسیار مهم است:

 
اتخاذتصمیمات استراتژیک
عوامل زیادی از جمله مدل تجاری ، منطقه ، ستون های تجاری و استراتژی محصول در جایی که یک خرده فروش باید تلاش خود را برای تبدیل دیجیتال متمرکز کند تأثیرگذار است..
  برای اولویت بندی سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی ابتکارات و افزایش قابلیت های داده ، خرده فروشان ابتدا باید با پاسخ دادن به مجموعه ای از سوالات طراحی شده برای بیان استراتژی سازمان شروع کنند:

  • هدف پیروزی ما چیست؟ اهداف سازمانی متناظر هنگام تعادل سود مالی با سایر عوامل (به عنوان مثال ، تأثیر اجتماعی) چیست؟
  • کجا بازی خواهیم کرد؟ در کدام دسته خاص ، بخش مشتری یا کانال برنده خواهیم شد؟

 

  • چه توانایی هایی باید داشته باشیم؟ برای ارائه ارزش مشتری به چه مواردی نیاز داریم که به طور متمایز مهارت داشته باشیم؟ آیا ما به یک قابلیت هدفگیری برتر نیاز داریم که تامین کنندگان را قادر سازد تا به بخشهای خاصی از مشتری برسند؟ آیا به فناوری انحصاری احتیاج داریم یا می توان برای حمایت از این قابلیت ها راه حل های خارج از فروشگاه را خریداری کرد؟
  • به چه سیستم های مدیریتی نیاز داریم؟ چگونه موفقیت را در مقابل گزینه های استراتژیک خود بسنجیم؟ کدام معیارها به ما می گویند که آیا به آرزوی پیروزی خود رسیده ایم؟
  • چگونه پیروز خواهیم شد؟ پیشنهاد ارزش مشتری ما چیست که ما را از سایر افراد متمایز می کند؟ آیا مشتریان به دلیل سرعت ، کیفیت یا هزینه ما به ما مراجعه می کنند؟

عبور از این نقطه شروع اصلی و حرکت به جلو بدون استراتژی مشخص ، سازمان را در معرض خطر حل یک مسئله اشتباه قرار می دهد.
  رایج ترین خطا حل مسئله ای است که ممکن است برای استراتژی خرده فروش دیگری مهم باشد ، اما برای استراتژی خود خرده فروش مهم نیست.
به یک خرده فروش آنلاین فکر کنید که فقط وسایلی را که به ندرت خریداری می شوند مانند وسایل الکترونیکی حمل می کند انگاه دفعات مراجعه مشتریان به وب سایت ممکن است مبتنی بر داده خاص طراحی شده اما برای کمک به درک نیازروزمره مشتری کمک حال نباشد.
یا تصور کنید که یک خرده فروش جواهرات تلاش می کند تا تمام ترافیک را به صورت آنلاین هدایت کند ، در صورتی که مصرف کنندگان خریدهای بزرگ را به صورت شخصی ترجیح می دهند.
  در بیان گزینه های استراتژیک ، خرده فروشان در حال تعریف مجموعه ای از اصول راهنمای تحول دیجیتال و ابتکارات مرتبط با آن هستند.

اساس داده های بزرگ

برای فعال سازی موفقیت آمیز داده های مشتری ، قابلیت های اصلی فرهنگی ، فناوری ، مهارت محور و مربوط به داده وجود دارد.
  به عنوان مثال ، استخدام تحلیلگران داده برای ساخت الگوریتم های توصیه محصول پیش شرط بهبود ارتباط توصیه های محصول است.
گرچه این موضوعات برای اکثر بدیهی به نظر می رسند ، واقعیت این است که حتی اگر خرده فروشان سعی دارند برنامه های پیشرفته تری را برای داده های مشتری دنبال کنند ، هنوز هم بسیاری برای ساختن بنیاد داده ای که زیربنای استراتژی داده های آنها باشد تلاش می کنند.

فعالسازی مورد کاربردها   
روش های مختلفی وجود دارد که خرده فروشان داده های مشتری را برای دستیابی به ارزش جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و فعال می کنند.
این تلاشها معمولاً در یکی از سه هدف عملیاتی قرار می گیرند:

  • تجربه کاربر را بهبود ببخشید
  • فعالیت های اصلی فروش را افزایش دهید
  • در حال ظهور فرصت های کسب درآمد باشید

در درون هر هدف عملیاتی ، مجموعه ای از موارد استفاده تعریف شده وجود دارد که برای هدایت ارزش از طریق استفاده موثرتر از داده های مشتری طراحی شده است.

چگونه ازاین  راهنما استفاده کنیم؟؟
این سند برای راهنمایی خرده فروشان از طریق چارچوب فعال سازی داده ها طراحی شده است.
  بهترین شیوه ها در هر دو بخش Building Data Foundations and Activating Use Cases بیان شده است تا به خرده فروشان کمک کند سوالات درست را بپرسند و گفتگوهای لازم برای تغییر مثبت را تسهیل کنند.
این سند برای ارائه ارزش به خرده فروشان در هر مرحله از مقیاس در نظر گرفته شده است.
در نتیجه ، بسته به بلوغ یک خرده فروش ، برخی از بخش ها ممکن است بیشتر طنین انداز شوند.
به عنوان یک قاعده کلی ، خرده فروشان در اوایل سفر خود در تبدیل داده ها ممکن است بخواهند تمرکز خود را به سمت درک چگونگی ساخت پایه های داده معطوف کنند ، در حالی که خرده فروشان بالغ ممکن است بر موارد استفاده خاص تمرکز کنند که تصمیمات موجود را تأیید می کنند و ایده های جدیدی برای بهبود ایجاد می کنند. ما خوانندگان را تشویق می کنیم که بلوغ داده های خود را با استفاده از ابزار تشخیصی ارزیابی کنند و بخشهایی از این راهنما را که بیشترین کاربرد را برای نیازهای داده های بلند مدت و بلند مدت آنها دارند ، تنظیم کنند.


فرهنگ و روش کار
سوالات اساسی

آیا رهبران ارشد زندگی می کنند و تنفس می کنند؟
آیا تیم رهبری می تواند نحوه پشتیبانی داده ها از مأموریت و استراتژی سازمان را بیان کند؟
چه کسی به دلیل استفاده از داده های مشتری در تصمیم گیری های تجاری پاداش می گیرد؟ موفقیت چگونه اندازه گیری می شود؟
تیم های بازاریابی ، داده ها ، تجارت و فناوری اطلاعات (IT) هر چند وقت یک بار با هم کار می کنند؟
فرهنگ نقش مهمی در تعیین اینکه آیا شرکت خرده فروشی در اجرای ابتکارات داده موفق خواهد بود ، ایفا می کند.
یک فرهنگ برنده ، نقش داده را در دستیابی به استراتژی کلی سازمان ، پرورش محیطی که تصمیم گیری آگاهانه از داده را تشویق می کند ، و ایجاد مکانیزم هایی برای کار و همکاری چند منظوره بیان می کند.
خرده فروشان باید بر چهار اقدام زیر تمرکز کنند:
یک استراتژی داده بهینه را پخش کنید
وقتی این سوال مورد پرسش قرارمی¬گیرد، بیشتر کارمندان می توانند بیانیه ماموریت سازمان خود را با درجاتی از صحت به اشتراک بگذارند. با این حال ، بیشتر کارمندان از استراتژی داده های سازمان خود نمی دانند. در حالی که اهمیت استراتژی داده به اندازه بیانیه مأموریت اساسی نیست - برای رهبران مهم است که پیام روشنی درباره دلیل و چگونگی استفاده سازمان از داده ها ارسال کنند.
این دو نمونه را در هنگام مصاحبه با خرده فروشان برجسته در نظر بگیرید:
"داده ها بیشترین فشار را برای کسب درآمد بهتر (از طریق مشتری) به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند"
"در صورت امکان از داده و در صورت لزوم از شهود استفاده کنید"
برای رهبری خلاق مبتنی بر داده تلاش کنید
همسویی عملکردهای داده با مراکز قدرت در یک سازمان مهم است.
 بسیاری از مدیران خرده فروشی بومی داده نیستند ، و با این وجود آنها تأثیرگذار مهمی در سرمایه گذاری داده ها ، پشتیبانی متقابل عملکرد و استراتژی هستند.
  رهبری ارشد غایب برای توضیح و شکل گیری چگونگی پشتیبانی داده ها از اهداف اصلی سازمان ، تیم داده را برای برقراری ارتباط با استراتژی داده و توانمندسازی بقیه سازمان دچار مشکل خواهد نمود.
برای رهبرانی که قصد دارندداده محور شوند:

  • به تیم خود گوش دهید.
  • متخصصان موضوعات چندگانه  را در سطوح مختلف سازمان شناسایی کنید تا به شما کمک کنند تا از طریق چالش های داده فکر کنید.
  • از نقاط قوت کارکنانی که درک صمیمانه ای از نحوه استفاده از داده ها در تجارت دارند ، استفاده کنید.

 

برای مدیرانی که قصد دارند علاقه رهبران ارشد را القا کنند:

  • اهداف و آرزوها برای داده ها را ثبت کنید.اگرچه ممکن است برخی از رهبران تعصب ذاتی نسبت به ابتکارات داده داشته باشند!
  • واقعیتهای مربوطه را در مورد داده ها جدا کرده و تأثیر کلی آنها بر تجارت را مدل کنید. از کوچک شروع کنید ، و هنگامی که اعتبار از طریق سابقه تأیید شد ، راه حل های تحول را پیشنهاد دهید.

"شما به پیچیده ترین تجزیه و تحلیل داده ها نیاز ندارید. اگر سازمان را درست دریافت کنید و فرهنگ را درست را  بدست اورید ، بزرگترین جهش را خواهید داشت. "

تقویت همکاری و کارکرد متقابل
شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را تنظیم کنید تا تیم ها دور هم جمع شوند
مهمترین اهداف برای هر خرده فروش جابجایی مشتریان از طریق کانال خرده فروشی ، به حداکثر رساندن اندازه سبد آنها و اطمینان از بازدیدهای مکرر است.
انتقال مشتری از طریق کانال مستلزم همکاری تیم ها برای تحویل یکپارچه مشتری از بازاریابی به فروش به خدمات مشتری است.
تنظیم KPI سازگار در بین تیم ها می تواند یک چالش باشد ، اما خرده فروشان برجسته معمولاً یک هدف سازمانی اصلی را که با معیارهای دقیق تعریف شده مرتبط است ، شناسایی می کنند.
KPI های رایج که از این روند پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • اکتساب  - تعداد بازدید از سایت های جدید ، میزان توزیع ایمیل ، و غیره
  • تعامل  - تعداد ایمیل های باز شده ، منبع ترافیک وب سایت و غیره
  • تبدیل  - اندازه سبد ، تعداد خریدها و غیره
  • نرخ ماندگاری  - زمان بین بازدید ، هزینه سالانه و غیره

دیوارها را خراب کنید و مردم را دور هم جمع کنید
رهبران باید مأموریت خود را به دست بگیرند و با تعیین اهداف سازمانی و میزبانی منظم از جلسات با تیم های چند منظوره ، شروع به شکستن دیوارها کنند.
توجه منضبط به ادامه درگیری تیمی میان عملکردی به آرامی عادت هایی ایجاد می کند تا زمانی که انتظار می رود همکاری بین کارکردی بین تیم ها انجام شود.
به طور معمول ، تیم ها فقط با تیم هایی که به آنها نزدیک هستند همکاری می کنند ، اما این می تواند سکون سازمانی فلج کننده ای ایجاد کند. برای بسیاری از خرده فروشان ، بهترین راه برای ایجاد تغییر ، ایجاد تغییرات سازمانی بزرگ و جسورانه است که کار مشارکتی را ارتقا می بخشد ، زیرا گام های افزایشی اغلب در حل مشکلات اساسی شکست می خورند.
سازوکارهایی ایجاد کنید که هم به کار متقابل نیاز داشته باشد و هم از آن پشتیبانی کند
تیم های داده و IT را درگیر طراحی و ساخت زیرساخت داده ای کنید که داده های مربوطه را برای اهداف بازاریابی و تقسیم مشتری  ضبط می کند.
داشبورد تعامل مشتری را پیاده سازی کنید:

  • تیم بازرگانی مسئول درایورهای عملکرد محصول است
  • داده های تیم بازاریابی در مورد رفتار مشتری برای بهینه سازی زمان تبلیغات ایمیل
  • تیم داده با داشتن اطلاعات برای کمک به مدیریت زیرساخت داده ها مسئول است

سیاست های حاکمیت داده را توسعه دهید که ملاحظات حقوقی ، روابط عمومی ، منابع انسانی و محصولات مربوطه را در تمام سازمان های مربوطه در نظر می گیرد.

مکانی امن برای آزمایش ایجاد کنید

داده ها ساکن نیستند.

سازمان ها ساکن نیستند و همچنین استراتژی داده ها نیز نباید ایستادگی کنند.
استراتژی داده باید بر پایه ای بنا شود که امکان تکامل مداوم برای به دست آوردن پیشرفت های فناوری و تغییرات مشتری را فراهم کند.
خرده فروشان برجسته نه تنها داده های مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند بلکه آنها با درخواست بازخورد مشتری درباره استراتژی ها و ابتکارات جدید ، آن را تولید می کنند.
از این نقاط داده برای هدایت تصمیم گیری در مورد پیگیری یا کنار گذاشتن فعالیت های خاص استفاده می شود.
  خرده فروشان برجسته همچنین با استفاده از گروه های کنترل برای آزمایش ایده های جدید تقریباً در مورد هر چیزی که مربوط به تجربه خرید است ، از جمله توصیف محصول ، تبلیغات ، کپی تبلیغاتی ، مخلوط محصول و چیدمان فروشگاه ، آزمایش را تشویق می کنند.

 

مهارت ها
سوالات اساسی

  1. تیم داده شما از چه توابع استفاده می کند؟
  2. چه نقش های داده ای بخشی از سازمان شما هستند؟
  3. چگونه استعداد داده را جذب می کنید؟
  4. چگونه استعداد داده را از طریق آموزش پرورش می دهید؟
  5. تیم داده شما چگونه از جلسات برنامه ریزی هفتگی ، ماهانه و فصلی پشتیبانی می کند؟
  6. چه کسی در تیم شما می تواند نیازهای کسب و کار را به داده ها و تجزیه و تحلیل مورد نیاز تبدیل کند؟

تحول دیجیتال نیاز به مجموعه مهارت های منحصر به فرد ، از جمله برخی مهارت های بسیار فنی دارد. سازمان ها باید افراد را با مهارت های داده های تخصصی مورد نیاز شناسایی ، جذب و رشد دهند. ایجاد تناسب دائمی برای استعداد داده ها برای آوردن واجد شرایط ترین افراد به عملیات در هر تلاش داده محور بسیار مهم است. خرده فروشان باید بر روی دو عمل زیر تمرکز کنند:

تیم داده را با سایر مشاغل ادغام کنید
در میان طیف گسترده ای از خرده فروشان مصاحبه شده در این مطالعه ، هیچ ساختار سازمانی واحدی به عنوان "ساختار مناسب" ظاهر نشد.
با این حال ، سه روش مشترک در مورد چگونگی قرار دادن تیم داده در طراحی کلی سازمانی ظاهر شد:

مرکز تعالی (متمرکز)
یک تیم داده واحد و مرکزی به عنوان یک قابلیت مشترک برای سازمان عمل می کند.
نقش تیم داده مرکزی ایجاد نوآوری و تغییر در همه زمینه های کسب و کار است.
در خرده فروشان در کلاس ، تیم داده مرکزی با تنظیم دستور کار برای خود و گروه های مختلف در داخل کسب و کار ، اقدام می کند. برعکس ، در سازمانهایی که از رشد بالاتری برخوردار نیستند ، تیم داده بطور انفعالی توسط درخواستهای داده جهت تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل هدایت می شود.


تیم توزیع شده(غیرمتمرکز)
متخصصان داده در تیم های مختلفی (به عنوان مثال ، تجارت ، فروش) جاسازی شده اند و داده های سازمان را برای مشکلات تجاری خاص تیم و نیازهای داده ها اعمال می کنند.
این تیم توزیع شده به عنوان شبکه ای از "سفیران" داده عمل می کنند که ارزش تجاری استفاده از داده ها در فعالیت های روزمره را نشان می دهد. در این ساختار ، مسئولیت های فناوری و زیرساختی داده ها معمولاً با فناوری اطلاعات (IT) است.

ترکیبی
یک تیم مرکزی بر روی توسعه قابلیت ها برای خدمت به تجارت گسترده تر متمرکز است ، در حالی که اعضای تیم تخصصی در مناطق مختلف کسب و کار تعبیه شده اند (و بعضاً چرخانده می شوند). این به تیم مرکزی این امکان را می دهد تا پروژه های قابل توجهی را پیش ببرد (به عنوان مثال ، فناوری جدید یا زیرساخت ها) ، در حالی که تیم تخصصی نیازهای روزمره کاری را تأمین می کند و اطلاعات را به تیم مرکزی باز می گرداند.
‘‘ اکثر دانشمندان داده ای که ما استخدام می کنیم می خواهند بیایند و با 50 سال اطلاعات مشتری که در خانه داریم بازی کنند. " - خرده فروش برجسته ، EMEA

شناسایی مهارت هایی که نیازدارید
با شروع مقدمات ، یک متخصص داده چه کاری انجام می دهد؟
مفهوم تیم داده یا سازمان داده می تواند یک فاجعه بی شکل باشد.
بسیاری از نقش های مختلف داده وجود دارد ، از تجزیه و تحلیل تجارت دیجیتال گرفته تا متخصص مخاطب تا مهندس ابر. برای پاک کردن این لیست در حال رشد ، چهار نقش اصلی داده ای که یک خرده فروش باید هنگام استخدام یک تابع داده در نظر بگیرد ، شامل موارد زیر است:

معمارین
این مهندسین سیستم کاملاً فنی وظیفه یکپارچه سازی تکنولوژیکی منابع داده را بر عهده دارند.
  معماران طرح اولیه ای را برای نحوه ورود ، سکونت ، تبدیل و خروج داده ها از سیستم های فناوری خرده فروش طراحی می کنند
نقش: معماری ، شبکه و امنیت ، مهندسی سیستم عامل و داده و عملیات ابری

مولدین بینش
در حالی که معماران به فکر طراحی و ساخت لوله هایی هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابد ، تولیدکنندگان بینش بیشتر به خود داده توجه دارند.
تولیدکنندگان بینش ، داده ها را سازماندهی ، ترتیب و تجزیه و تحلیل می کنند تا برای یک هدف تجاری مشخص ، قابل استفاده و عملی شوند.
نقش: تجزیه و تحلیل مشارکت ، تجزیه و تحلیل فروش و بازاریابی ، قابلیت هوش تجاری و زنجیره تامین داده

مترجمین کسب وکار
مترجمین کسب و کار رهبران تجاری روان اطلاعات هستند که به عنوان کاتالیزور بین معماران ، تولیدکنندگان بینش و سایر اعضای سازمان عمل می کنند.
  مترجمان کسب و کار اطمینان حاصل می کنند که تیم های داده محصولاتی را تأمین می کنند که نیازهای تجاری را برآورده می کنند و همچنین بقیه کارها را درباره تأثیر داده ها بر اهدافشان از جمله محدودیت ها و امکانات آن آموزش می دهند.
نقش: مدیریت شریک داده ، عملیات تجاری و توسعه تجارت

حاکمان دیتا
فرمانداران داده وظیفه درک خطرات قانونی و امنیتی مرتبط با نحوه پردازش داده های مشتری در تجارت را دارند.
فرمانداران داده الزامات نظارتی و انطباق را به سیاست ها و رویه هایی تبدیل می کنند که بر نحوه طراحی ، ساخت و نگهداری سیستم ها و فرآیندهای داده حاکم است.
نقش: حریم خصوصی ، انطباق با سیاست و تضمین امنیت

تکنولوژی
سوالات اساسی

  1. از چه اجزای پشته فناوری شما برای بهبود تجربه مشتری استفاده می شود؟
  2. چه مولفه هایی از پشته فناوری شما در داخل ساخته شده است؟
  3. چه مولفه هایی از پشته فناوری شما از تأمین کنندگان خارجی تهیه می شود؟
  4. چه چیزی تصمیم شما را برای ساخت یا خرید سوق می دهد؟
  5. کاربران فناوری در سازمان شما چه کسانی هستند؟
  6. چه بخشی از فعالیتهای مربوط به داده به متخصصان فنی نیاز دارند؟

فناوری ، ابزارها و سیستم عامل ها فرایندهای کلیدی مورد استفاده برای جمع آوری و تحلیل داده های مشتری را فعال می کنند. استفاده از بهترین فن آوری برای جاسازی داده ها در عملکردهای اصلی کسب و کار شما برای موفقیت استراتژی داده ها اساسی است ، اما برای بسیاری از مدیران این یک قلمرو خارجی است.
خرده فروشان باید بر چهار اقدام زیر تمرکز کنند:
با استفاده از ابزارها و برنامه های سلف سرویس داده های خود را دموکراتیک کنید
بستر فناوری یا لایه داده به طور کلی چیزی نیست که بتوان به راحتی توسط اکثر مشاغل مورد استفاده قرار گرفت یا به آن دسترسی داشت.
این دلیل اصلی شکایت است: "دریافت اطلاعات از تیم داده ها هفته ها طول می کشد." گسترش دسترسی و آموزش برای فناوری مربوط به داده ها و طراحی سیستم ها و ابزارها با در نظر گرفتن خود سرویس می تواند خطر گلوگاه داده را کاهش دهد.
پیاده سازی ابزارهای سلف سرویس به دو هدف اساسی دست می یابد. اول ، ابزارهای سلف سرویس مجموعه گسترده تری از تیم ها را قادر می سازد تا به طور مستقل به داده ها دسترسی داشته و از آنها برای حمایت از تصمیم گیری خود استفاده کنند. با در دست داشتن داده ها ، تیم ها احتمالاً الگوهای جدیدی را کشف می کنند و ابتکارات جدیدی را پیش می برند. دوم ، ابزارهای سلف سرویس زمان را برای تیم های داده آزاد می کنند تا در ابتکارات پیچیده تری کار کنند.
تیم های داده اغلب فقط به گزارشگری منتقل می شوند ، اما با افزایش دسترسی و آموزش کسب و کار در مورد چگونگی استفاده از فناوری مربوط به داده ها ، می توانید نقش تیم داده را در سازمان گسترش داده و ارزشی را که از داده می گیرید افزایش دهید.

جمع آوری ، ذخیره ، تجزیه و تحلیل و اقدام کنید
فن آوری اساسی یک خرده فروش سازمان را قادر می سازد تا وظایف مجهز به داده را انجام دهد.
مجموعه فناوری مستقیماً بر کیفیت و به موقع بودن داده ها و همچنین نحوه جمع آوری ، ذخیره ، تحلیل ، ارائه و عملكرد آنها تأثیر می گذارد.
فناوری در اصل توانایی خرده فروش در ترجمه داده های خام به بینش و اقدامات است.
برای اکثر خرده فروشان ، هدف اصلی مجموعه فناوری جمع آوری تمام داده ها از طریق نقاط تماس آنلاین و آفلاین در یک مکان برای ایجاد یک نمای واحد از سفر مشتری است.
آنها همچنین برای ایجاد برنامه های مختلف بر اساس نیازهای متغیر کسب و کار و مهارت های کارمندان ، به انعطاف پذیری نیاز دارند.
خرده فروشان پیشرو لبه توانایی های فنی خود را تحت فشار قرار می دهند. آنها سالها صرف تهیه ترکیبی از م coreلفههای اصلی فناوری مرتبط با داده مانند انبار داده ، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بستر مدیریت داده (DMP) می کنند.
 آنها همچنین به منظور ارتقا پشته فناوری اصلی خود به معرفی فن آوری های جدید ادامه می دهند.
"ما باید زیرساخت های مناسبی داشته باشیم ، در غیر این صورت اضافه کردن ارزش با داده ها یک ممکن نیست."
- خرده فروش الکترونیک ، EMEA
"یادگیری ماشینی بسیار حیاتی است ... در برخی از مواقع تعداد محدودی از ابعاد را می توانید با استفاده از مغز انسان پشتیبانی کنید."
- پلتفرم تجارت الکترونیکی ، EMEA

جعبه ابزار فناوری را باز کنید
وقتی نوبت به راه حل های فناوری مربوط به داده می رسد ، بسیاری از مدیران با دنیایی از برنامه ها و سخت افزارهای مخفف روبرو می شوند.
  در زیر برخی از مولفه های رایج فناوری که در عملیات داده استفاده می شوند.
این یک چک لیست برای یک پشته کامل فناوری نیست بلکه یک نقطه مرجع برای مدیران است تا تفاوت های بالقوه را در راه حل های فناوری خود درک کنند.

عملکرد اصلی
سیستمهایی که بصورت آنلاین از عملکرد و فعالیتهای مبتنی بر معاملات پشتیبانی می کنند:
سیستم مدیریت محتوا (CMS)  یک سیستم نرم افزاری برای انتشار ، ویرایش و تغییر عناصر وب سایت و همچنین تغییر شکل ظاهری محتوای وب سایت است. منبع اصلی محتوایی که CMS را تغذیه می کند موجودی محصولات برای فروش است.
سکوی تجارت الکترونیکی  نرم افزاری است که وب سایت مشتری رو به فروشگاه و فروش خرده فروش متصل می کند. به طور معمول ، طیف گسترده ای از عملکردهای خرده فروشی ، از جمله گرفتن پرداخت ، مدیریت موجودی کالا و ارائه خدمات به مشتری را انجام می دهد.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  تعاملات مشتری با وب سایت تجارت الکترونیکی را ثبت و ردیابی می کند. این داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تجارت را قادر می سازد بخشهایی را با شناسه های شناخته شده و مداوم مشتری افزایش دهد ، که به تلاش های فردی برای هدف گذاری کمک می کند.
بستر مدیریت کمپین (CMP)  نرم افزاری است که جنبه های مختلف یک کمپین بازاریابی را مدیریت می کند.
CMP می تواند وظایفی از بازاریابی ایمیل اصلی تا بازاریابی محتوای مبتنی بر رویداد را خودکار کند.

قابلیت داده
سیستم هایی که برای اطلاع از عملکردهای انجام شده توسط ابزار اصلی عملکرد ، داده ها را جمع آوری و سازماندهی می کنند.
بستر مدیریت داده (DMP)  به خرده فروشان کمک می کند تا تقسیم بندی¬های مشتری را بسازیم،ارتباط بخشهای مستقیم را با داده های واسطه افزایش داده و بخشها را به سیستمهای دیگر سوق دهیم.
دریاچه داده (یا انبار)  مخزن متمرکز داده های چندین منبع است.تعیین مناسب ترین ساختار و قوانین برای دریاچه داده بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که داده ها به صورت سازمان یافته و در دسترس ذخیره می شوند.
پلتفرم دیتای مشتری(CDP)  رفتار آنلاین مشتریان را در دستگاه های مختلف ثبت و پیگیری می کند.
CDP عملکردی مشابه DMP دارد ، اما با تأکید بیشتر بر گرفتن هویت مشتری 360 درجه.
ابزارهای گزارشگری و تجزیه و تحلیل وب ، داده های گرفته شده از فعالیت های آنلاین ، از جمله بینش های کلیدی سفر مشتری  ، مانند نرخ ترک سبد آنلاین را جمع آوری و سازماندهی می کنند. این ابزارها به مشاغل کمک می کنند تا سیستمهای مبتنی بر فعالیتهای داخلی و درون برنامه را ایجاد و نظارت کنند.
ابزارهای گزارشگری و تجزیه و تحلیل وب  ، داده های گرفته شده از فعالیت های آنلاین ، از جمله بینش های کلیدی سفر مشتری ، مانند نرخ ترک سبد آنلاین را جمع آوری و سازماندهی می کنند. این ابزارها به مشاغل کمک می کنند تا سیستمهای مبتنی بر فعالیتهای داخلی و درون برنامه را ایجاد و نظارت کنند.

فناوری خود را به سطح بعدی برسانید
خرده فروشان برجسته ، فن آوری را به عنوان یک عامل مهمی برای ایجاد تجربه متفاوت مشتری می دانند.
  آنها برای به دست آوردن ترکیبی یکپارچه از مولفه های اصلی فناوری مربوط به داده ها سالها زمان صرف میکنند و به طور مداوم مولفه‌ها و برنامه های جدید و قدرتمند زیرساختی را معرفی می کنند.
  بهترین خرده فروشان در کلاس همچنین به دنبال ایجاد تغییرات فزاینده در پردازش و قابلیت های تحلیلی برای جستجوی راه حل های سنتی هستند. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) نمونه هایی از قابلیت های حیاتی هستند که خرده فروشان برای استخراج مفیدترین بینش از داده های خود به آن اعتماد می کنند.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ارائه بینش غنی و پیش بینی آمیز برای خرده فروشان کمک می کند.
  نه تنها AI و ML به کشف الگوهای موجود در مجموعه داده های بسیار بزرگ کمک می کنند ، بلکه مدل های آموزش دیده با افزودن داده های بیشتر با گذشت زمان بینش آنها را بهبود می بخشند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

... برای مشاهده متن کامل راهنما به پیوست بلاگ مراجعه فرمایید ...

بایگانی